Goede dienstverlening Midden-Groningen i.o.

Achtergrond: De gezamenlijke colleges hebben twee voorstellen besproken om de dienstverlening van Hoogezand-Sappemeer en Menterwolde te verbeteren, om zo al stappen te zetten om de dienstverlening voor de nieuwe gemeente Midden-Groningen op orde te brengen. De colleges hebben besloten de telefonische dienstverlening van Hoogezand-Sappemeer te verbeteren door extra mensen in te zetten waardoor 80% van de telefonische gesprekken binnen 30 seconden aangenomen worden. Ook hebben de colleges besloten om de bewoners van Menterwolde meer maatwerk te leveren door meer op afspraak te gaan werken. Bij de afdeling Publiekszaken van de gemeente Menterwolde wordt gewerkt op afspraak, maar ook is het mogelijk om zonder afspraak langs te komen. Vanaf medio november a.s. tot 1 januari 2018 gaat Publiekszaken meer op afspraak werken en kunnen de inwoners voortaan alleen nog zonder afspraak bij de afdeling Publiekszaken terecht op de woensdagmiddag en de donderdagavond. De gemeente blijft telefonisch bereikbaar op de reguliere openingstijden.

Reactie toevoegen