Nijland staat voor App

Voetbalvereniging ZNC (Zuidbroek Noordbroek Combinatie) lanceert een gratis voetbalapplicatie voor de smartphone. ZNC is de eerste vereniging in de provincie Groningen die een app gebruikt om leden, ouders en sponsoren te bedienen. De app zal op vrijdag 31 januari in Zuidbroek geïntroduceerd worden door onder andere Hans Nijland.
Een voetbalclub is meer dan een veld waar tegen een bal wordt geschopt. Het is een sociaal platform waarin vele activiteiten hun plek vinden, het is tegelijkertijd een kraamkamer van ideeën, een experimenteerruimte voor te ontwikkelen vaardigheden en het geeft de mensen een veilige gezelligheid. Onze voet- balclub, ZNC uit Zuidbroek, wil een totaalbeleving bieden in een moderne omgeving. Communicatie is daarbij van essentieel belang. Leden, mensen binnen de vereniging die zich inzetten voor de club, ouders en sponsors moeten elkaar kunnen ontmoeten.
Bij de voetbalverenigingen zien we dat het aantal bezoeken van de website sterk terugloopt. Dit medium heeft de laatste jaren in kracht ingeboet en wordt door veel mensen gezien als oubollig en gedateerd. Een blik in een willekeurige kleedkamer of kantine laat zien dat de smartphone niet meer weg te denken is. Veel communicatie loopt via de telefoon. De app speelt daar bij een essen-tiële rol. Eén plus één lijkt twee: de voetbalclub moet aan de app! Een GRATIS app! Voor een club uit de provincie zijn we daarmee de eerste en dus uniek.
Met dit uitgangspunt is de sponsorcommissie van ZNC aan de slag gegaan. De commissie heeft gekeken naar de meerwaarde van apps voor de verschillende geledingen binnen de club; de functionaliteit van de app en een organisatiestructuur die de app up to date en beheersbaar houdt.
De app geeft o.a. alle informatie over gespeelde en nog te spelen wedstrijden, clubnieuws, activiteiten, sponsors, aanbiedingen en contactopties. De website blijft daarnaast gewoon bestaan.
Vijfenzeventig procent van de leden van ZNC gebruikt de smartphone. De app biedt aansluiting bij de belevingswereld en is altijd en overal te raadplegen.
Ouders biedt de app een tijdrooster, een route plannen die hun rechtstreeks naar het (uit)veld brengt en een overzicht van de locatie en tijd waarop hun kinderen moeten spelen.
Sponsors zijn dankzij de app beter te vinden. Ze kunnen extra aandacht vestigen op producenten of diensten. Bovendien toont betrokkenheid bij de app dat sponsors innovatief en van deze tijd zijn.
Voor de vereniging geldt dat een betere en gerichtere communicatie werkt als smeermiddel. Het maakt de intenties van de participanten duidelijk, vermindert communicatieproblemen en maakt daar-door uiteindelijk iedereen gelukkiger.
Op vrijdagavond 31 januari wordt er in het clubhuis van de vereniging een bijeenkomst gehouden voor bestaande en evt. toekomstige sponsors. Het idee achter de avond: innovatie en verenigingsleven.
Het hoogtepunt van de avond is de presentatie van de revolutionaire app.

Reactie toevoegen