Brievenbus voor cliënten De Rotonde

Zaterdag 23 maart jl. heeft het Cliëntenplatform van het gezondheidscentrum De Rotonde een nieuwe stap gezet in de communicatie met de cliënten. Bij de ingang van de Rotonde is een brievenbus van een sticker voorzien met daarop het logo van het Cliëntenplatform. In deze bus kunnen cliënten van de huisartsenpraktijk, de fysiotherapie of de apotheek hun vragen en opmerkingen kwijt voor het Cliëntenplatform.

Daarnaast is er een mailadres geopend waarop ook meldingen kunnen worden gedaan aan het Cliëntenplatform, namelijk  clientenplatform@hotmail.nl
Ook is op de website van de drie genoemde zorgverleners een tekst te vinden van het Cliëntenplatform waarop uitgelegd wordt hoe er contact kan worden gelegd. Op deze manier hoopt het Cliëntenplatform een actievere rol te kunnen vervullen tussen de cliënten en de genoemde zorgverleners.

Het Cliëntenplatform is reeds actief sinds de opening van de Rotonde in 2010 en heeft in eerste instantie een enquête gehouden waar veel zaken uit naar voren zijn gekomen, die vooral betrekking hadden op de omgeving en de inrichting van het gebouw. Daarnaast waren er opmerkingen die betrekking hadden op de afstemming tussen de zorgverleners. Het Cliëntenplatform wil (nu de eerste fase van inrichting en afstemming voorbij is) de cliënten graag de gelegenheid geven om op een eenvoudige en meer permanente manier met hen in contact te kunnen komen. 

Het Cliëntenplatform kan en wil zich niet bemoeien met eventuele kwesties over de inhoudelijke zorg. Daarvoor moeten de cliënten zich melden bij degene die de zorg heeft verleend. Wel kan het Cliëntenplatform een rol vervullen bij alle zaken die daar omheen spelen.

De aftrap werd gegeven door op de brievenbus het logo van het cliëntenplatform te plakken.

Reactie toevoegen