Bibliotheek zoekt leden voor een klantenpanel

Een klantenpanel is een bijeenkomst waarin de bibliotheek een vertegenwoordiging van haar klanten raadpleegt. Door met een aantal klanten bij elkaar te zitten, en te overleggen over allerlei aspecten van de bibliotheek, hoopt de bibliotheek meer te weten te komen over de wensen en de mening van klanten.
De volgende onderwerpen kunnen aan bod komen: de toegankelijkheid van de bibliotheek, de service, de inrichting van het gebouw, de digitale diensten zoals de website en de nieuwsbrief, het reserveren en verlengen en de collectie. Daarnaast wordt ook iedere keer een onderwerp afzonderlijk behandeld,  waarover dan uitgebreid gesproken wordt. Hierbij valt te denken aan een bepaalde actie van de bibliotheek, een specifiek onderdeel van de dienstverlening, de tarieven of de openingstijden. De bibliotheek gebruikt het commentaar uit het klantenpanel om haar dienstverlening te verbeteren. Het is echter goed om te vermelden dat de bibliotheek niet verplicht is om de opmerkingen en suggesties uit een klantenpanel ook daadwerkelijk over te nemen. Soms kan dat niet vanwege regelgeving, of bijvoorbeeld omdat het praktisch onuitvoerbaar is. De leden van het klantenpanel geven dus een vrijblijvend advies aan de bibliotheek. De bibliotheek zal natuurlijk wel proberen zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van haar klanten, dat is immers het doel achter het klantenpanel. Het klantenpanel zal ongeveer twee keer per jaar plaatsvinden. De leden van het klantenpanel ontvangen na iedere bijeenkomst het verslag dat de gespreksleider gemaakt heeft.

Heeft u interesse? Voor verdere informatie of een aanmeldingsformulier kunt u terecht in de bibliotheek van Muntendam.

Reactie toevoegen