Klanten tevreden over Gemeentelijke Kredietbank

Klanten geven de Gemeentelijke Kredietbank (GKB) van Midden-Groningen het rapportcijfer 8,2. Dat blijkt uit een telefonisch onderzoek onder 83 klanten, uitgevoerd in augustus en september 2018.
Klanten van de GKB zijn het meest tevreden over hoe ze door de medewerkers geholpen worden. Maar liefst 94 procent van de geënquêteerden onderschrijft de stelling: ‘De medewerkers doen hun uiterste best om de klanten zo goed mogelijk te helpen.’ Het minst tevreden zijn de klanten over de telefonische bereikbaarheid. Ook zouden veel van hen graag hun gegevens op de computer kunnen raadplegen. Vanaf januari 2019 voorziet de GKB daarin: dan wordt het digitale klantportaal ‘Mijn GKB’ gelanceerd.

Wethouder Peter Verschuren is blij met de uitkomsten: “Ondanks de drukte door de herindeling en de komst naar de GKB van de mensen uit voormalig Menterwolde is de waardering uitstekend. Dat is een compliment waard voor de medewerkers. En met de mogelijkheid om op de computer of telefoon je eigen gegevens te raadplegen, verbeteren we de dienstverlening nog verder.”

De Kredietbank helpt momenteel 932 inwoners van Midden-Groningen met schuldhulpverlening, waarvan er 765 budgetbeheer ontvangen. Om schulden te voorkomen kent de GKB sinds vorig jaar twee preventiespecialisten, die onder andere projecten opzetten samen met scholen. De kredietbank werkt nauw samen met de sociale teams en Humanitas, onderhoudt goede contacten met de woningcorporaties en helpt ondernemers met schulden in samenwerking met het Regionaal Ondernemers Instituut (ROI).

Reactie toevoegen