Startbijeenkomst Gebiedsmarketing

De laatste maanden is er door een twintigtal ondernemers, andere betrokkenen en ambtenaren gewerkt aan de start van de Vereniging Gebiedsmarketing VVV Midden-Groningen. Deze groep is ontstaan als gevolg van vragen en opmerkingen van de drie gemeenteraden en het Kompas voor de nieuwe gemeente uit April 2016.
De Vereniging die voortvloeit uit de VVV Slochteren werkt intensief samen met Marketing Groningen. Het is de bedoeling dat toeristen en de eigen inwoners het gebied beter leren kennen. Daarvoor zijn grote campagnes nodig maar mogelijk nog belangrijker is het dat alle kleine parels ook in de spotlights komen. Dat zullen ondernemers en instellingen zelf moeten doen en daarbij helpt de Vereniging. JohnPeter Elverding is inmiddels aangesteld als kwartiermaker. In een gesprek met wethouders van de gemeenten Menterwolde, Slochteren en Hoogezand-Sappemeer is gevraagd de Vereniging te willen ondersteunen. De plannen zijn verwoord in een beleidsdocument dat in concept te vinden is op www.marketingmiddengroningen.nl
 
Acties
De volgende acties zullen worden uitgevoerd:
  • Cursussen over het bereiken van de markt, o.a. door inzet van social media.
  • Uitgifte van een toeristische gids.
  • Organisatie van branchegerichte evenementen.
  • Verdeling van folders over het hele gebied tot in de laatste Bed & Breakfast.
  • De organisatie van trips door Midden-Groningen voor de eigen inwoners.
  • Het stimuleren en helpen van de ondernemers en organisatoren om het bedrijf of evenement op de provinciale thema- en regiosites te plaatsen en bij te houden.
Vraag inloggevens aan op 050-3199753 of via toerisme.groningen.nl/mijnmarketing-groningen.
 
Uniek
Een Unique Selling Point (USP) van Midden-Groningen is ‘de Groninger meren’: Het Zuidlaardermeer, het Schildmeer en de prachtige natuurgebieden daar omheen zoals het nieuwe gebied ’t Roegwold en de Westerbroekstermade polder. Andere benoemde USP’s zijn de scheepsbouw en de Fraeylemaborg.
 
Beeldmerk
Als icoon van het gebied is gekozen voor de Bever. De Bever voelt zich al helemaal thuis in het Zuidlaardermeer en zal zeker binnenkort opduiken in het Schildmeer. De Vereniging gaat intensief samenwerken met het Marketing Groningen, het Routebureau Groningen, Staatsbosbeheer en het Groninger Landschap.
 
Startbijeenkomst
De startbijeenkomst zal plaatsvinden op dinsdagavond 9 mei 2017 in De Amshoff, P. Venemakade 93-95, 9605 PL Kiel-Windeweer. Inloop 19.00 uur, om 19.30 uur start het programma. Reacties op het beleidsplan kunt u mailen naar JohnPeter Elverding of mondeling te berde brengen op de bijeenkomst. Neem vooral uw folders mee zodat de uitwisseling van daarvan deze avond al kan starten.
De toegang is gratis. Het wordt zeer op prijs gesteld als u uw komst tevoren wilt melden (info@vvvslochteren.nl)
Ondernemers en instellingen kunnen lid worden van de Vereniging.

Reactie toevoegen