Klantenservice Zorggroep Meander

Altijd bereikbaar voor al uw vragen over wonen, welzijn en zorg. Wie het telefoonnummer van Klantenservice Zorggroep Meander belt, krijgt rechtstreeks een medewerker van Zorggroep Meander aan de lijn. Sinds 1 januari van dit jaar heeft Zorggroep Meander een nieuwe afdeling Klantenservice. Klantenservice is bereikbaar voor al uw vragen van over wonen, welzijn en zorg in Oost-Groningen. 
Meander Menterwolde
24 uur 
 Dagelijks behandelen de medewerkers van Klantenservice van Zorggroep Meander de meest uiteenlopende vragen. Sinds 1 januari is de Klantenservice iedere werkdag bereikbaar van 07.30 - 20.00 uur. Na 20.00 uur, in het weekend en op feestdagen kunt u dit nummer gebruiken voor zorgvragen die direct om een oplossing vragen. “Zo zijn wij 24 uur bereikbaar”, zegt Sija Aikema leidinggevende van Klantenservice. “Per 1 januari is het team van Klantenservice uitgebreid zodat wij de klant rechtstreeks kunnen beantwoorden. De klant hoort geen bandje, maar krijgt een persoon aan de lijn. De klant hoeft geen nummer te kiezen en wordt gelijk geholpen”. 

U kunt bij Klantenservice terecht met vragen zoals: Wanneer kan mijn vader thuiszorg krijgen? Ik heb direct Thuiszorg nodig. Kan ik dit via jullie regelen? Kan ik zelf bepalen hoe laat de thuiszorg komt? Ik moet geopereerd worden, daarna heb ik revalidatiezorg nodig. Kan dit bij jullie? Ook de vragen over het gaan wonen in een Woonzorgcentrum (voorheen Verzorgingshuis) of een Verpleeghuis, over de Dagbehandeling, Dagopvang, Consultatiebureau voor Ouderen en het Geheugenteam kunt u stellen aan de medewerker van Klantenservice. 
Wilt u uw vragen stellen in het Gronings? Dat kan altijd bij Zorggroep Meander. “De medewerkers komen zelf allemaal uit de omgeving en kunnen het Gronings zeker verstaan”, zegt Sija Aikema. 
 
Meeste gestelde vraag
De vraag die vaak gesteld wordt is: Hoe regel ik een zorgindicatie? 
Sija Aikema: “Deze vraag kunnen wij zeker beantwoorden en informeren de klant over de mogelijkheden. Als de klant het wil kunnen wij bij deze vraag de klant ondersteunen en in het geval van een zorgaanvraag voor de Thuiszorg kunnen wij de aanvraag namens de klant indienen.”
Voor overige zorginhoudelijke vragen, bijvoorbeeld hoeveel zorguren u kunt krijgen kunt u ook terecht bij de medewerker van Klantenservice. Hij/zij kan alle inhoudelijke vragen over uw zorg of toekomstige zorg gelijk beantwoorden en zoekt samen met u naar de meest wenselijke en passende zorgvorm. 
 
Informatie 
Zorggroep Meander staat voor zorg dicht bij huis, dichtbij mensen die hulp nodig hebben op het gebied van wonen, welzijn en zorg. De professionele zorg en diensten van Zorggroep Meander worden zoveel mogelijk thuis of in uw wijk geleverd. Of het om thuiszorg gaat, kleinschalige woonvoorzieningen, ruimte om elkaar te ontmoeten, een maaltijd met buurtgenoten of om intensieve verpleeghuiszorg. Onze zorg is dicht bij u in de buurt.

Reactie toevoegen